Μια αξέχαστη εμπειρία ζήσαμε μαθητές και εκπαιδευτικοί του 62ου Γυμνασίου Αθηνών κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας στη Μούρθια της Ισπανίας στις αρχές Μαρτίου στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+. Γεμίσαμε τις βαλίτσες μας με ενθουσιασμό, προσδοκίες και καλή διάθεση και επιστρέψαμε πλούσιοι σε εμπειρίες, εικόνες, γνώσεις και χρήσιμες πρακτικές.

Το σχολείο I.E.S. Nuestra Senora de Fuensanta Jesus Maria της Μούρθια με το οποίο συνεργαζόμαστε στο πλαίσιο του προγράμματος και οι οικογένειες που φιλοξένησαν τους μαθητές, μάς υποδέχθηκαν πολύ ζεστά και είχαν οργανώσει για εμάς ένα πολύπλευρο πρόγραμμα με δράσεις, εργαστήρια, εξορμήσεις και εκδηλώσεις με γαστρονομικές εκπλήξεις. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος συναντηθήκαμε και συνεργαστήκαμε με αντιπροσωπείες άλλων σχολείων εταίρων μας από την Ιταλία και την Λετονία.

Ενθουσιασμένη η Αγγελική, μαθήτρια της  Γ Γυμνασίου, αναφέρει «  Οι άνθρωποι που με φιλοξένησαν ήταν πολύ φιλικοί, είχαν πλάκα και με είχαν σαν παιδί τους, Το σχολείο τους ήταν τεράστιο, πολύ όμορφο και περιποιημένο. Τα εργαστήρια με τους μαθητές των άλλων χωρών είχαν απίστευτο ενδιαφέρον!»

Κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας μας στη Μούρθια ασχοληθήκαμε με θέματα που αφορούν το περιβάλλον και την κλιματική κρίση, τρόπους αντιμετώπισης καθώς και τη σημασία του ρόλου του ενεργού πολίτη. Οι αρχές της συμπερίληψης και η ενδυνάμωση των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών χαρακτήριζαν όλες τις δραστηριότητες και τα εργαστήρια. Στο πλαίσιο της ανταλλαγής καλών πρακτικών ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν εναλλακτικές προσεγγίσεις διδασκαλίας, όπως οι δράσεις μεταφοράς του μαθήματος εκτός τάξης (Bound Action, εκπαιδευτική επίσκεψη-συζήτηση με εκπρόσωπο του Δήμου για επίκαιρα θέματα περιβαλλοντικού και κοινωνικού περιεχομένου) εργαστήριο κριτικής σκέψης και αναζήτησης λύσεων, τα “Διασκεδαστικά Διαλείμματα” κ.ά.

Κατά τη διάρκεια αυτού του πολυπολιτισμικού “φεστιβάλ”, οι μαθητές από τις 4 χώρες είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες, να αστειευτούν και να διασκεδάσουν με συνομηλίκους τους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με άλλα λόγια να γίνουν μέτοχοι της έννοιας του ευρωπαίου πολίτη.

 

Για την παιδαγωγική ομάδα Erasmus+ του 62ου Γυμνασίου Αθηνών

Κατερίνα Δρόσου και Μαριάννα Στούπα