Σχολική Μονάδα: 62ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ - 0501157
Σχολικό Έτος: 2021 - 2022
Ημερομηνία Εξαγωγής: 22/11/2022

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου Το Σχολείο λειτουργoύσε κατά το σχολικό έτος 2020-2021 με 13 τμήματα , 286 μαθητές και διοικείται από Δ/ντή και δύο Υποδ/ντές. Διδάσκουν 23 μόνιμοι εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων με οργανική θέση,2 μόνιμοι εκπ/κοί με απόσπαση,3 μόνιμοι εκπ/κοί με διάθεση για συμπλήρωση ωραρίου και 7 αναπληρωτές ΠΔΕ και covid-19.Υπάρχουν 4 εκπαιδευτικοί με άδεια ευπαθών ομάδων . Σις 20/01/2021 τοποθετήθηκε  εκπαιδευτικός για την κάλυψη των ωρών στα μαθήματα της Χημείας και της Βιλογίας στην Γ΄τάξη. Εργάζονται 2 καθαρίστριες ΙΔΑΧ και 1 φύλακας μόνιμος υπάλληλος.
Το σχολείο στεγάζεται σε κτήριο που αναπτύσσεται στο Ισόγειο ,και δύο ορόφους. Περιλαμβάνει 14 αίθουσες διδασκαλίας, Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, δύο Εργαστήρια Πληροφορικής,  εργαστήριο Τεχνολογίας, βιβλιοθήκη, Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, κυλικείο και κοινοχρήστους χώρους.
Μέχρι το Μάρτιο του 2020 το σχολείο λειτουργούσε ως ΣΕΠΠΕ (Σχολείο Πειραματικών Προγραμμάτων Εκπαίδευσης ),οι μαθητές μετακινούνταν στις σταθερές αίθουσες διδασκαλίας μαθημάτων των εκπ/κων και χρησιμοποιούσαν τα ερμάρια που διαθέτει το σχολείο. Από την εμφάνιση του covid-19 οι μαθητές δεν μετακινούνται πλέον από τις αίθουσές τους.
Η διαχείριση των οικονομικών πραγματοποιείται από την Σχολική Επιτροπή της 3ης Δημοτικής Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων και λειτουργεί Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 62ου Γυμνασίου Αθήνας.


Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Το διδακτικό μας προσωπικό αποτελείται στη συντριπτική του πλειοψηφία από εκπαιδευτικούς με αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. Το γεγονός αυτό ευνοεί τη διαθεματική προσέγγιση των γνωστικών αντικειμένων, την πραγματοποίηση μεγάλου αριθμού ευρωπαϊκών και άλλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Το σχολείο μας θεωρείται υψηλής ζήτησης στην περιοχή μας. Η επίδοση των μαθητών μας παρουσιάζει σε γενικές γραμμές ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Εκτός αυτού, η στενή συνεργασία διδασκόντων και μαθητών συντελεί θετικά στη δημιουργία ενός ιδιαίτερα καλού κλίματος σχολικής ζωής. Σε αυτό οφείλεται και το γεγονός ότι στο σχολείο μας τα φαινόμενα παραβατικότητας είναι εξαιρετικά περιορισμένα.
Σημεία προς βελτίωση
Βασικό πρόβλημα του σχολείου μας αποτελεί η μη έγκαιρη στελέχωσή του με διδακτικό προσωπικό, με αποτέλεσμα να χάνονται πολλές διδακτικές ώρες.
Η παντελής έλλειψη γραμματείας αλλά και τεχνικού προσωπικού επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό τη διοίκηση και αποσπά το διδακτικό προσωπικό από το κύριο έργο του.
Το σχολείο μας έχει αιτηθεί δύο φορές μέχρι τώρα τη δημιουργία τμήματος ένταξης, λόγω του αυξημένου αριθμού μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά δυστυχώς χωρίς αποτέλεσμα. Το γεγονός αυτό επηρεάζει αρνητικά την παιδαγωγική και μαθησιακή διαδικασία.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Η σχέση ανάμεσα στη διοίκηση του σχολείου, το διδακτικό προσωπικό και τους μαθητές είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικές. Εφαρμόζεται ο δημοκρατικός τρόπος λήψης αποφάσεων και ο αλληλοσεβασμός.
Ο υποστηρικτικός ρόλος της διοίκησης στην ανάληψη πρωτοβουλιών εκπαιδευτικών και μαθητών. Το οργανωμένο πλαίσιο του σχολείου βοηθά στην ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας και την άμεση και βέλτιση λύση των προβλημάτων που παρουσιάζονται. Επίσης προσφέρει την απαιτούμενη ασφάλεια σε εκπαιδευτικούς που θέλουν ασχοληθούν με δράσεις εκτός του αναλυτικού προγράμματος. Για τους παραπάνω λόγους το σχολείο μας είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην περιοχή. 

Σημεία προς βελτίωση
Η παντελής έλλειψη διοικητικού προσωπικού (γραμματείας) στο σχολείο μας (286 μαθητές και 30 εκπαιδευτικοί)
έχει σαν αποτέλεσμα την τεράστια επιβάρυνση της διοίκησης και αρκετών εκπαιδευτικών με διοικητικά θέματα,
γεγεονός που τους αποσπά απο διδακτικό τους έργο.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Σημαντική δραστηριοποίηση της διοίκησης και των εκπαιδευτικών του σχολείου μας για την συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών σε ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα, καθώς και σε πρωτοβουλίες κοινωνικού χαρακτήρα. Η υποστηρικτική στάση της διοίκησης αναφορικά με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά προγράμματα. Η αποτελεσματική οργάνωση της σχολικής μονάδας που παρέχει το απαραίτητο πλαίσιο για την διοργάνωση και τη διεξαγωγή τέτοιου είδους δράσεων και προγραμμάτων.
Σημεία προς βελτίωση
Τα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών είναι ανεπαρκή.

Μπορείτε να κατεβάσετε το παρόν κάνοντας κλικ εδώ.